duminică, 11 decembrie 2011

Lasă-mi dragostea (IV)

Operaţie pe cord

alergăm
unul
spre celălalt

paşii înghit distanţele
dintre noi

ne atragem ca doi
magneţi
cu poli diferiţi

ne privim ...
pe cerul ochilor tăi
niciun fulger

trupul tău
 respinge transplantul de iubire ...

Bacoviană

Plouă prelung, plouă târziu
Potop de triste amintiri -
Când trupul meu tot mai pustiu
Se pleacă-n lunge tânguiri

Norii se duc şi norii vin
Dintr-un tablou de Tiţian;
Mi-e sete de o zi de chin
Cum primăverii de-un colan

Norii se duc şi norii vin
Miraj de triste amintiri -
Mi-e foame de un vis sublim
Pictat de-a vremii amăgiri ...

Caut ...

năvodul amintirilor s-a rupt
şi te-am pierdut

legat de ţărm
ca un vapor
 îngrijindu-şi rănile culese
prin porturi pavoazate visez
noi expediţii
pe-o mare ireală

caut
ţărmul pustiu
din golful inimii ...


Pastel

Pe străzile pavate cu speranţe
Sclipesc botforii orelor ce trec;
Ca într-o acuarelă de Lautrec
Amurgul cade fără distonanţe

Bate un vânt de-acela demisec
Iar stelele au altfel de nuanţe;
Culorile bat ritmurile-n ştanţe
Iluzie de moarte prin înec - ...

Ecoul ...

întinde palma să-ţi revăd
linia vieţii
trecând cu roţi de moarte
peste dragostea mea

apropie-te...,
nu-ţi fie teamă de vei găsi
în locul meu
ecoul ...

Cont bancar

Voi încerca să-ţi fiu amiaza care
Îţi va conduce fiecare pas,
Dar nu uita! În noaptea ce ne paşte
Sunt numai o speranţă de pripas

Voi fi amarul cum voi fi şi mierea
Din care vei lua oricât vei vrea;
În suflet, însă, -mi ţin toată averea
Primită zestre din sorgintea mea

Şi cerşetor, şi prinţ, şi îndoială -
Din toate-acestea vei primi în dar,
Dar, nu uita, că negurile mele
Nu îţi vor înflori contul bancar!

Voi fi cum ieri am fost - mai mult romantic,
Mult mai prezent şi, totuşi, fără glas -
Surprins între destin şi întrebare;
Voi fi doar o speranţă de pripas ...

În stepa nopţii ...

În stepa nopţii tale de mă prinzi
Nu arunca lasoul peste vise,
Mai lasă amintirea unei ierni
Să ningă prin ferestrele deschise

Să pui, la ham, atâtea întrebări
Iar nechezatul lor să-mi bată-n poartă,
Să tundă roua de pe drumuri vechi
Şi sub copite zilele să-mpartă

Să schimbi, acelaşi ham, pe-un răsărit
Înmugurit pe geamurile-ţi grele,
Să te prefaci că nu mai ştii de când
Te mângâie lumina altor stele

Şi de-ai să cazi pe partea altui timp
Când aripa copacului te cere
Şi vrei să-ţi laşi, covor, trecutul mat
Să îţi renegi şi propria cădere

În stepa nopţii tale de mă prinzi
Nu arunca lasoul peste vise,
Mai lasă amintirea unei ierni
Să ningă prin ferestrele deschise ...

Eroi

totdeauna mă aşez
la masă
cu eroii versurilor mele

eu le dau
să bea
iar ei mă ucid ...

Pastel 2

noaptea
cade pe câmpie ca o
dropie ucisă

liniştea
pluteşte-n urmă
abia i se-aude
aripa

sub fluturi
neaşteptaţi
lumina-nfloreşte pe umerii
dimineţii ...

Nostalgică

E toamnă, iubito, şi visuri se rup
Sub clopote luna e neagră mireasă,
Convoi de nelinişti îţi umblă prin trup
Duminici pierdute sub nori ce te-apasă -

E toamnă, iubito, şi drumuri mai dor,
Armuri, tot mai des, îţi cad la picioare
Iar ploile cântă... E seară-n pridvor
Rămâi amintirea zilei cu soare -

E toamnă, iubito, şi singurul mal
Rănit ne-ncetat de o altă plecare,
Îşi duce tăcerea, trecând ireal
Ca oricare timbru spre roşii clasoare ...

Duminici pierdute sub nori ce te-apasă,
Convoi de nelinişti îţi umblă prin trup,
Sub clopote luna e neagră mireasă
E toamnă, iubito, şi visuri se rup - ...


S-au turburat apele ...

... înaintez ferindu-mă
să-l trezesc pe
Morfeu

un timp urc
sub lumina clepsidrei

se aud
zgomote vâslite din părţi
totuşi înot
către mâine

s-au turburat
apele...
limpede rămâne
doar amintirea ...

N-am să pot pricepe ...

N-am să pot pricepe de ce noaptea-i rece
Până nu-mi recapăt visul de copil;
Numai căutarea mă va înţelege
De ce pleacă iarăşi sufletul senil ?

Nu îmi pot permite să rejudec fapta
De a fi alături de un înger brun;
Poate e răsplată, poate este rana
Ochiului albastru înecat în prun

Nu mă doare umbra timpului ce trece
Şi ruleta are rolul ei precis -
Nu mă doare cântul celui ce petrece,
Cât mă doare drumul visului ucis ...

Ploi

spargi oglinzile toamnei
rămase
după ploi curbe

nimeni nu observă
şi
te contempli în cioburi

ploi interioare
se curmă se limpezesc şi marginile cerului
ţi se prind de umeri

înaintezi
spre bariera clepsidrei
când
sub călcâiul tău mai răsună un
dar...
Ne suntem rai şi iad ...

Ne suntem rai şi iad, şi mai suntem
Cameleoni la chip şi în gândire;
Pe străzi demult intrate-n nemurire
Suim, ţinând în mâini câte-un totem

Ne sunt lăcaşurile sufletelor goale
Un alt reflux ce ne-a golit tot trupul -
E rană crudă însuşi nedurutul
Când paşii ne dedică osanale

Ne vrem, din nou, copii, plini de iubire,
Călcând trufaşi blestem după blestem;
Ne suntem rai şi iad şi mai suntem
Cameleoni la chip şi în gândire ...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu