duminică, 11 decembrie 2011

Lasă-mi dragostea (III)

Sculptură

mă aflu într-o stâncă -
din ea cioplesc
doi meşteri

primul - zilei
arată trupul meu
al doilea - la inimă
îmi umblă
şi-n vultur mă preface

nu trebuie
decât să mă înalţ ...



Reinventam ...

Căzuse iarna peste noi de-a valma -
La umbra ei reinventam o vară;
Aveai puterea să ridici cu palma
Un văl ţesut de viaţa ta avară

Din gesturi calme, înţelesuri multe
Intrau pe sub umbrelă între plânsuri;
Avertizând că vor să mă consulte
Dinamitam, cu întrebări, răspunsuri

Înaintând, treceam o Niagară
Vuind în noi, ştiindu-se trădată;
Amanetai durerea într-o gară
Nemaidorind să ţi-o primeşti vreodată ...



S.O.S.

ajutaţi-mă
 să înot
prin vâltorile vieţii ...

ajutaţi-mă să leg
relele vise
şi vă voi dărui
primul gând ...

ajutaţi-mă să ajung
stolul de lebede ce pluteşte
sub soare şi-n seri
cu furtună pana mea
vă va alina suferinţele

dar
înainte de toate
ajutaţi-mă să mă nasc! ...




Flămând ...

Făceam de pază, căutam, flămând
La margine de masă şi de tine,
O amintire, poate doar un gând
Rămas pe undeva, ce nu revine

Ideile mă amăgeau şi beam
Nemângâiat de vinurile tale;
Aveai ceva prin care înnoptam,
Bătându-mi întrebările în zale

Atins de umbra liniştei cerşeam
Din când în când, un gest de aprobare;
E vina mea!- să cer nu îndrăzneam ...
Acum te vreau dar nu ştii cât mă doare! ...

Alege-ţi steaua ...

Nu te-arunca în viaţă cum valul către stâncă! -
Alegerile-n pripă mai bine le gândeşte
Şi nu-ncerca să-nlănţui ce nu poţi prinde-n cleşte
Cât toate-s împotrivă, dar nerostite-s încă

Alege-ţi steaua care te va preface-n stea
Chiar când absentă-i  noaptea, chiar de nu-i după lege
Şi dacă nenorocul te va alege rege
Priveşte-ţi tot trecutul, nainte drept să stea ...

Corabia

de fiecare dată
dau bineţe zorilor
pentru a-mi deschide drumul
ajutându-mă să descopăr
ideile ascunse
sub paşii trecătorilor

şi, deseori, seara
luîndu-mi rămas bun de la
ziua ce m-a luminat,
plătesc tribut nopţii pentru-a mă trece
styxul
fără a scufunda
corabia pe care mă aflu ...





Sonet teatral

Se sting lumini. Cortina indigenă.
Un tânăr brun ucide o cadână;
Ancheta ce începe se amână
Că victima lipseşte de pe scenă

Le urmărim pe marile artiste
Ce se strecoară printre vagi mistere
Când criminalul se arată, piere
În gara-n care flutură batiste

Începe actul doi - aşa se pare
C-un jude chel ce nu are astâmpăr
Când asasinul cere apărare

Cortina cade, piesa se termină
Şi dânsul - acuzatorul fără păr
Sărută condamnatul pe retină ...


În galoşi

am intrat
pe bulevard în galoşi

îmi simt
piciarele arzând şi inima
strivită de privirile
celorlalţi trecători

mă văd
stingher şi timid
cu încălţările mele, dar
şi mai trist că
mulţi,
din cei ce trec
pe lângă mine, sunt goi
pe dinăuntru
când mie îmi lipseşte
doar o pereche de pantofi ...


Alerg ...

Alerg pe străzi plouate de nectare
Însingurat parcurg noaptea din mine -
Prin liniştea rămasă-n aşteptare

Însingurat parcurg noaptea din mine -
Nici paşii mei tăcuţi nu vor să-nchine
Măcar un tainic răsărit de soare

Alerg pe străzi plouate de nectare
Cu visele purtate în chimire,
Când rătăcit prin câte-o întrebare,
Când aninat de-o altă amintire

Când zorile mă prind în căutare
Să regăsesc cuvintele senine,
Alerg pe străzi plouate de nectare;
Însingurat parcurg noaptea din mine - ...



... Şi amfora nerăbdării

noapte descărnată
de pe vertebrele orelor
şi cuvintele închise
în seiful fără cheie al iubitei

mai sus - zborul depărtării,
din mâneca dimineţii se naşte
soarele
şi amfora nerăbdării se va sparge
de fiece rază ...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu